Arkadaşlık sitelerinin tarihi neredeyse internetin tarihi kadar eski. Özellikle sosyal ortamlara ayak uydurmaktan sıkıntı duyanlar veya yaşam temposu nedeniyle aradıkları gibi bir ilişkiyi dışarıda aramaktan zorlananlar için internetteki çöpçatan siteleri adeta bir nimet. Fakat arkadaşlık sitelerini kullanmanın tek sebebi bunlar değil. Tüm dünyada hızla artan “internetten tanışıp evlenenlerin” sayılarının çığ gibi artması da bunu çok net bir biçimde gösteriyor zaten.
2010 yılında hayata geçen ve size daha önce infografiğini paylaştığımız ve bu yıl Etohum 15 içerisinde de yer alan PembePanjur ise online arkadaşlık sitelerine farklı bir yaklaşım geliştirmiş. “Ciddi İlişki” konsepti üzerine kurulu olan PembePanjur üyelerine, kapsamlı bir test ile hem kendilerini, hem de aradıklarını kişinin özelliklerini detaylı bir şekilde ifade etme imkanı sunuyor.
Sizin için doğru kişiyi bulmak için %100 bilimsel yöntem geliştirdiklerini söyleyen PembePanjur ekibiyle özel bir röportaj gerçekleştirdik.
Ümit Öncel: Biraz kendinizden bahseder misiniz? Ekipte kimler var, daha önce yaptığınız benzer işler var mı?
Seda Berber: Kurucu ekibimiz iki kişiden oluşuyor. Dr. Haluk Akın ve Seda Berber. Haluk, 1998’de Türk Nokta Net’te internet sektöründe çalışmaya başladı. Sonrasında İdeefixe (EBİ), Azbuz (DOL)’da çalıştı. Ben yedi senedir Amerika’da reklamcılık ve tasarım sektöründe çalışmaktayım. Uluslararası ve ulusal birçok şirketin ajansı olan iki firmada görev aldım. Haluk ile dört sene önce Amerika’da tanıştık ve bugüne kadar Pembe Panjur da dahil olmak üzere ajansımız Markologie bünyesinde birçok proje yarattık. İçlerinde en önem verdiğimiz ve üzerinde durduğumuz proje Pembe Panjur oldu, sürekli geliştirmekte olduğumuz devam eden bir proje. Pembe Panjur üzerinde yaklaşık 2 sene önce çalışmaya başladık ve bugüne kadar geldik.
ÜÖ: PembePanjur’u biraz tanıtır mısınız? Proje ne zaman, nasıl başladı? Ne kadar zamandır devam ediyor?
SB: Pembe Panjur 2008 sonlarında tohumlanan bir proje. Haluk daha önce benzer sektörlerdeki tecrübelerine dayanarak böyle bir fikir ile geldi bir gün bana. Bulmuş olduğu mükemmel isme (pembepanjur) çabucak vuruldum ve yaptığımız kısa bir konuşma sonunda bu projeye başlamaya karar verdik. Yaklaşık bir sene boyunca ben bir yandan çizimleri tamamlarken Haluk da yazılım kısmını bitirdi. 1 Ocak 2010′da siteyi yayına aldık. Yayına almadan hemen önce arkadaşlar ve ailelerden diyebileceğimiz bir grupla melek yatırım anlaşması da yaptık. 2010 başından bugüne mütevazi bir reklam bütçesiyle 270 bin üyeye ulaştık.
ÜÖ: PembePanjur’u benzerlerinden/rakiplerinden farklılıkları, avantajları nedir?
SB: Biz Pembe Panjur olarak “ciddi ilişki” konsepti üzerinde yoğunlaşıyoruz. Sektörde bulunan diğer birçok casual dating sitesinden farkımız “bilimsel eşleştirme” üzerine kurulmuş bir sistem sayesinde üyelerimizi eşleştiriyor olmamız. Ayrıca “Gizlilik” faktörü de önem verdiğimiz diğer bi ana unsur. Üyelerimizden hiçbirinin profili siteye giriş yapmadan görülebilir değil. Ayrıca site içi aramalarda da istenmediği takdirde görünmemek ya da sadece eşleştirilen üyeler tarafından görülebilmek mümkün. Üyeler kendilerine karakter analizi ve sosyo-ekonomik eşleştirme sonunda önerilen diğer üyeler arasında arama yapabilir. Bu açıdan da farklı bir kurgu yaratıyoruz.
ÜÖ: PembePanjur’u kullanıcılardan aldığı yorumlar nasıl? Hedeflere ulaşmak anlamında proje nasıl gidiyor?
SB: Kurulduğumuz günden bu yana üyelerimizden aldığımız birçok “mutlu son” haberi oldu. E-posta ve telefon yoluyla bize haber verip, kendilerine hayat arkadaşlarını tanıştıracak bir platform sunduğumuz için teşekkür eden birçok üyemiz var. Tabi bu da bir anlamda bizim ulaşmak istediğimiz hedefe yol almakta olduğumuzu gösterdi bize. Tabii ki aldığımız bu olumlu tepkileri onlarca defa büyüklükte kitlelerden almayı hedefliyoruz.
ÜÖ: Projeye eklemeyi düşündüğünüz yenilikler, geliştirmeler var mı?
Haluk Akın: Üyelerin sitede geçirdiği süreyi arttırabilecek özellikler üzerinde çalışıyoruz. Sitedeki anlık hareketi daha iyi yansıtacak ve iletişimi teşvik edici özelliklerin deneyimi geliştireceğini düşünüyoruz. Bu tür bazı özellikleri yaz başlamadan devreye alacağız.
ÜÖ: PembePanjur’u geliştirirken veya açıktan sonra karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdi?
HA: T.C. yasaları yatırımlar için yeterli alt yapıyı sağlamıyor. Yatırımcı da, girişimci de birlikte şirket kurduklarında olması gerektiğinden fazla risk almak zorunda kalıyor. Böyle olunca özellikle yatırımcılar için seçebilecekleri uygun fırsatların sayısı azalıyor, hem riskin çok az olduğu hem de getiri olasılığının çok yüksek olduğu az sayıda projeye yönelmek zorunda kalıyorlar. Dolayısıyla, kanımca yasal yetersizlikler Türkiye’de şu anda girişimlerin önündeki en büyük engeller arasında.
ÜÖ: Bu engellere rağmen yatırım aldınız mı? Ya da arıyor musunuz?
SB: İlk etapta projeye başlamamız arkadaş ve ailelerden gelen bir melek yatırım ile gerçekleşti. 2011 Ocak’ta Etohum bizi ilk 15 projesinden biri olarak seçti. Etohumu oluşturan kişiler, Türk internet sektörünün en önde gelen çok başarılı girişimci ve yatırımcıları. Onlarla görüşmelerimiz halen devam ediyor.
ÜÖ: Etohum süreci sizin açınızdan nasıl geçti?
HA: Etohum’un Antalya kampı gerçekten çok faydalıydı. 2012’de E40’a kalan bütün girişimcilere mutlaka kampa katılmalarını tavsiye edebilirim. Hem ürün, hem yönetim hem de finansal açıdan vizyonunuz gelişiyor.
ÜÖ: Son olarak girişimcilere söylemek istediğiniz, tavsiyeleriniz var mı?
HA: Yola iyi bir ekiple çıktıklarına emin olsunlar. Projenin yazılım, tasarım, kullanışlılık, pazarlama vb unsurlarını mutlaka iyi bilen kişiler olmalı ekipte. Önceden çalıştıkları ya da iyi bildikleri bir alanda girişim yapmaları önemli. Ve mutlaka başarılı bir projeyi örnek alarak yola çıksınlar. Daha önce dünyanın hiçbir yerinde yakın bir örneği olmayan bir projeyle yola çıkmak Türkiye’deki yatırım ortamında çok riskli.
ÜÖ: Bu keyifli sohbet için çok teşekkür ederim.
SB & HA: Biz teşekkür ederiz.
Ve sıra geldi hediyeye… Şu anda PembePanjur’a üyelik ücretsiz. Ayrıca üye olan hanımlar servisi ücretsiz olarak kullanmaya devam edebiliyorlar.
0 yorum:
Yorum Gönder